بهترین های تکنولوژی روز دنیا همراه با آموزش و نحوه خرید

بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام میشود

جایگزینی مناسب برای درمان هایی مانند لمینت و کامپوزیت ونیر روشی سریع و کم خطر و …. قالبهای محتوی ژل را بر روی دندانهایتان بگذارید.این کار را با دقت انجام دهید تا قالبها به درستی بر روی دندانهایتان قرار گیرند و ژل از تری‌ها بیرون نزند. و نیاز نیست در دهان مریض بچرخد بلکه ثابت بوده و فرکانس آن به تدریج زیاد شده و به تدریج هم کم می شود که دلیل کم شدن حساسیت دندان ها همین موضوع می باشد. دندانپزشک می تواند یک سینی مخصوص سفارشی در خانه در اختیارتان قرار دهد. در این حالت ، دندانپزشک به شما راهنمایی می کند که چگونه محلول سفید کننده را در سینی قرار دهید و برای چه مدت زمان. بطور کلی، به تمام فرآیندهای سفید شدن دندان در اصطلاح دندانپزشکی بلیچینگ دندان گفته می‌شود.

  • از طرف دیگر کامپوزیت ونیرها طی مدت زمان کوتاه تری روی دندان شما نصب می شوند و ارزان تر هستند.
  • دقت داشته باشید که ژل از سطح قالب بیرون نزده باشد و تری ها به درستی بر روی دندانهایتان قرار گرفته باشد.
  • بنابراین بیشتر افراد کاندید خوبی برای این روش دندانپزشکی هستند.
  • اشعه آبی رنگی که امروزه به عنوان کاتالیزور استفاده می‌شود بسیار ایمن‌تر از لامپ‌های فرابنفش است که در گذشته استفاده می‌شد و خطر چندانی ندارد.
  • پیشنهاد میدهند که اولین بار این کار را در مطب انجام دهید و برای ماندگاری تاثیر بلیچینگ دندان، آن را در خانه انجام دهید.
  • اگر دندان‌های شما خاکستری یا بنفش باشد، سفید شدن دندان احتمالاً اصلاً مؤثر نیست.

این مواد غالبا دارای درصد بالای ساینده‌ها هستند که باعث میشوند لایه‌ای از روی مینای دندان شما برداشته شود و استفاده از آنها به ویژه به صورت مکرر به هیچ عنوان توصیه نمیشود. خمیر دندان‌های سفید کننده معمولی بدون نسخه می‌توانند دندان‌ها را اندکی روشن کنند. آنها اغلب این کار را با ساینده‌تر بودن نسبت به خمیردندان‌های معمولی انجام می‌دهند و در نتیجه می‌توانند لکه‌های سطح بیشتری را از بین ببرند.

بلیچینگ دندان درد دارد

قرار دادن مواد سفید کننده روی دندان ها در مطب دندانپزشکی، مقداری سوزش برای فرد ایجاد می کند که با توجه به آستانه تحمل درد فرد، روند درمان پیش می رود. البته دندانپزشک متخصص با قرار دادن محافظ لثه و دهان، کمک موثری به کاهش بروز حساسیت ها می پردازد. بسیاری از افرادی که جهت بلیچینگ دندانهای خود مراجعه میکنند، روش بلیچینگ در منزل را انتخاب میکنند، ولی بعد از مدتی بسیاری از توصیه‌های دندانپزشک خود را فراموش میکنند. ضمن این، در ابتدای این مقاله بلیچینگ به این نکته پرداختیم که بلیچینگ چیست و هزینه‌ی بلیچینگ دندان و عوارض بلیچینگ در هر دو روش کدام است.

زیرا رنگدانه‌های مواد غذایی به‌ مرور زمان موجب تغییر رنگ دندان ها‌ میشود. در مواردی‌ که دندان های‌ بیمار به دلایل ژنتیکی و یا مصرف برخی داروها به‌طور حاد بد رنگ شده‌اند و زیبایی‌ او را تحت تاثیر منفی قرار داده‌اند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. دندان های سفید جلوه خاصی در زیبایی فرد ایجاد می کنند و موجب افزایش اعتماد به ‌نفس می شوند. روکش کامپوزیت، لمینت یا روکش سرامیکی دندان نیز از راه‌های دیگر سفید کردن دندان هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره بلیچینگ دندان بدانید.

پودر بلیچینگ دندان

همچنین این روش در مقایسه با سایر روش‌ها مانند لمینت دندان، هزینه بسیار کمتری دارد. یک بار دیگر تاکید می کنیم که سفید کردن دندان ها با روش بلیچ دندان صرفا برای کسانی که دندان هایشان دچار تغییر رنگ خفیف تا متوسط شده کارساز است. و لزوما قرار نیست که در سفید شدن هر نوع دندانی نقش داشته باشد یا موثر باشد. سفید کردن دندان‌ها نمی‌تواند کاری کند که دندان‌های شما بی‌نهایت سفید شوند و اصطلاحا برق بزنند، بلکه می‌تواند رنگ طبیعی دندان‌ها را چند درجه روشن‌تر کند. روش بلیچینگ در مطب نسبت به بلیچینگ در خانه زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه مورد نظر دارد.

توجه داشته باشید که عاج دندان دارای بافت استخوانی و زرد رنگ است که در زیر مینای دندان قرار گرفته است. اولین روش بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی، دندانپزشک مواد سفید کننده بلیچینگ را با غلظت بالا بر روی دندان های بیمار قرار می دهد. دندانپزشک قبل از اینکه درمان را شروع کند، به وسیله ژل های محافظ، لثه را می پوشاند تا مواد اکسید کننده با لثه تماسی نداشته باشند.

روش‌های سنتی سفید کردن دندان‌ها البته زیاد هستند که به کار گرفتن آنها به شیوه صحیح، هیچ عارضه‌ای در پی نخواهد داشت. اما تکلیف مردم مدرن و شهرنشین که سریع‌ترین و موثرترین راه‌حل را می‌خواهند چیست؟ بلیچینگ دندان یکی از موثرترین روش‌های سفیدی دندان است. امروزه با عناوین زیادی از جمله «قیمت بلیچینگ»، «سفیدی دندان با بلیچینگ» «عوارض بلیچینگ دندان» و عناوین بسیاری روبرو می‌شویم که نتایج حاصل از جستجوی زیاد در موتورهای جستجوگر می‌باشند.

بلیچینگ دندان بهتره یا کامپوزیت

چرا که ممکن است میزان پوسیدگی‌ها گسترش یابد و به لثه‌ها برسد. اگر لثه دچار عفونت شود، بافتش به طور کامل آسیب می‌بیند و همچنین این آسیب به ونیرها نیز اصابت می‌کند. دندانپزشکی زیبایی شاخه‌هایی از علم دندانپزشکی در دوره‌های تخصصی را شامل می‌شود که افراد پس از طی نمودن دوره ۷ ساله دندانپزشکی وارد این دوره می‌شوند. به عبارتی برای اخذ مدرک تخصص شاخه‌های زیبایی باید مجددا کنکور داد و فرد باید بین ۲ الی ۴ سال بسته به نوع رشته تحصیل نماید. در این روش دندانپزشکان زیبایی داخل حفره‌های دندان را که سوراخ شده است با چنین ماده‌ای پر می‌کنند تا از بروز پوسیدگی بیشتر جلوگیری شود. بلیچینگ همان استفاده از مواد اكسید كننده مثل پراكسید هیدروژن برای روشن تر كردن دندان و زیبایی چند برابر می...

بلیچینگ دندان مصنوعی

توجه داشته باشید که رنگ طبیعی و مطلوب دندان ها باید شبیه به رنگ سفیدی چشم‌هایتان باشد. ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرمهای مینایی شده و آنها را از بین میبرد. به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ میکند سفید کردن دندان ها در خانهو رنگ آن را روشنتر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود .

بلیچینگ دندان مضر است

اما به طور کلی، بلیچینگ دندان در خانه بیشتر از بلیچینگ در مطب طول می‌کشد، همچنین ممکن است به دلیل اشتباه در ترکیب و استفاده از مواد، دندان‌ها حساس شوند اما در مطب این کار با ابزار حرفه‌ای صورت می‌گیرد. نکته جالبی که درباره بلیچینگ دندان وجود دارد این است که، روکش ها و ایمپلنت های دندانی با کمک این روش، سفید نمی‌شوند. در روش بلیچ دندان، چیزی به ساختار دندانها اضافه نمی‌شود و فقط از مواد شیمیایی مخصوص برای سفید کردن دندان استفاده می‌کنند. در سالهای اخیر سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در بین افراد مختلف جامعه از هر نوع قشری، بسیار مرسوم شده است. به همین جهت دندانپزشکان در انتخاب و خرید دستگاه بلیچینگ دندانپزشکی بسیار وسواس به خرج می‌دهند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که هنگام استفاده از بلیچینگ هوم حتما از دستکش لاتکس استفاده کنید که از بروز حساسیت جلوگیری می کند. اگر ماده بلیچینگ مستقیما با دست شما تماس پیدا کند ممکن برای بعضی از افراد ایجاد حساسیت کند که دستکش لاتکس از این اتفاق جلوگیری می کند. بلیچینگ دندان به دو صورت انجام می شود، بلیچینگ هوم و بلیچینگ آفیس. برای حفظ سفیدی دندان های ایجاد شده، باید هر روز ۶ ماه تا یک سال بلیچینگ را تکرار کنید. در طی این روش برای محافظت از لثه محلفظ لاستیکی روی دندان های شما قرار می گیرد و یک محصول سفید کننده روی دندان های شما کشیده می شود.

در ابتدا بیمار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کند تا قالبی از دندان هایش تهیه شود. در ادامه دندانپزشک قالب را به لابراتور فرستاده تا قالبی اختصاصی و متناسب با دندان های بیمار ساخته شود. در این روش غلظت کمتری از مواد سفید کننده (10 الی 20 درصد کارباماید پراکسید و یا 3.5 الی 6.5 درصد پراکسید هیدروژن) استفاده می شود. مدت زمانی که در این روش نیاز است، بیشتر از بلیچینگ در مطب بوده و شاید حدود 1 ماه طول بکشد.

مثلا لازم است در منزل به مدت three هفته تا یک ماه اقدام به بلیچینگ دندان نمود. تنها در این صورت است که می توانید در بلیچینگ در خانه به نتیجه مورد نظر و دلخواه خود دست یابید. البته باید بگوییم این بلیچینگ در خانه نمی تواند دقیقا مشابه سفید کردن دندان در مطب باشد. تنها تفاوتی که می توانیم در مورد سفید کردن دندان در خانه با سفید کردن دندان در مطب بیان نماییم، این است که بلیچینگ دندان در مطب تنها 30 دقیقه یا حتی کمتر زمان خواهد برد. هزینه بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک چیزی حدود three میلیون تومان است.

بلیچینگ دندان و هزینه

بعد از ایمپلنت تا ۳ روز از کشیدن سیگار، نوشیدن چای و قهوه خودداری شود. four – و یا کیفیت استخوان ضعیف باشد از روش جراحی دو مرحله ای استفاده می کنیم. انجام می پذیرد که در ادامه به معرفی و نحوه انجام هر یک از ایمپلنت ها می پردازیم. افرادی که نمی توانند یا به هر دلیلی نمی خواهند از دندان های مصنوعی استفاده کنند. Black و Mekay ارائه دهنده اولین توصیف کلینیکی فلوئوروزیس در سال ۱۹۱۶ بودند، ولی نقش فلوراید در بروز این نقص ۱۵ سال بعد کشف شد.

بلیچینگ دندان هزینه

دوم غذاها و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ دندان میشه رو کمتر مصرف کنید و گر براتون مقدوره بلیچینگ در منزل رو هم انجام بدید. البته این هزینه ممکن است بسته به موادی که در مطب مورد استفاده قرار می‌ گیرند متفاوت باشد. همچنین بسته به تعداد جلساتی که شما به مطب مراجعه می ‌کنید قیمت بلیچینگ دندان برایتان متفاوت خواهد بود. در هنگام انجام بلیچینگ دندان از جمله مهمترین مواردی که مورد توجه افراد قرار می گیرد، قیمت بلیچینگ دندان و مدت زمان سفید ماندن دندان ها به این روش است.

بلیچینگ دندان به چه صورت است

استفاده بیش از حد از سفید کننده ها همچنین می تواند به مینای دندان یا لثه آسیب برساند ، بنابراین حتماً دستورالعمل ها را دنبال کرده و با دندانپزشک صحبت کنید. بسیاری از دندانپزشکان بر این عقیده اند که کیت های سفید کننده حرفه ای در خانه می تواند بهترین نتیجه را در طولانی داشته باشد. در این روش سفید کننده دندان یک ژل پراکسید با غلظت پایین است که میتوان به مدت 1 ساعت و بدون دغدغه روی دندان ها مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از ساده­ترین روش­های سفید کردن دندان است که مدت زمان انجام آن بسیار کوتاه و سریع است. قبل از بلیچ حتما باید تمام دندانهای پوسیده درمان شوند وگرنه مشکلات زیاد از جمله حساسیت شدید ایجاد می شود. روی دندان ها بر حسب غلظت و زمان ن مورد نظر گذاشته می شود و توسط دستگاه مخصوص اشعه به دندان ها وارد می شود.

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ دندان

پس از آن از مواد سفید کننده که ژل مخصوص بلیچینگ است و دارای غلظت بالایی است برای سفید کردن دندان بیمار استفاده می شود. سفید کردن دندان‌ها در خانه تحت نظارت دندانپزشک هزینه به نسبت پایین­‌تر در مقایسه با سفید کردن دندان­‌ها در مطب دارد. در صورتی که از این روش برای سفید کردن دندان‌­ها استفاده شود، لازم است قالب­‌های مخصوص سفارشی برای قرار­دادن ژل بر روی دندان‌ها از دندانپزشک گرفته شود. ژل تجویز شده توسط دندانپزشک برای استفاده در این قالب ها سطح غلظت کمتر در مقایسه با ژل‌های مورد استفاده در مطب دارد.

در طول روند انجام این روش هیچگونه درد و ناراحتی برای بیمار وجود ندارد. ضمنا این مواد غالبا حاوی ساخارین هستند که هر چند برای دندانها مضر نیست، اما سرطان زایی آن مدتهاست به اثبات رسیده و استفاده از آن در آمریکا ممنوع میباشد. بلیچینگ دندان می تواند برای سلامت روان نیز اثر بسیار مثبتی داشته باشد، زیرا با زیبا ساختن دندان ها کمک بسیار زیادی به خندیدن می کند، در نتیجه مغز دائما پیام های مثبتی را اعلام خواهد کرد. هزینه نسبتا کمی دارد زیرا یکبار هزینه می شود و تا مدت های طولانی نیازی به صرف هزینه برای روش‌های دیگر نیست. اگر مواد سفید کننده از قالبها بیرون آمد، سریع آن را با دستمال پاک کنید.

منبع: https://dental-news.ir

 


:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی، ،
:: برچسب‌ها: بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد, بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی, بلیچینگ دندان برای چه سنی مناسب است, بلیچینگ دندان تا چند وقت میماند, بلیچینگ دندان چگونه انجام میشود, بلیچینگ دندان چند درجه روشن میکند, ژل سفید کننده دندان بلیچینگ هوم, بلیچینگ دندان عصب کشی شده, عوارض بلیچینگ دندان با لیزر, فرق بلیچینگ دندان با کامپوزیت, بلیچینگ در دندانپزشکی چیست, ,
نويسنده : عابد