مهمترین مزایای ارتودنسی برای کودکان

بهترین های تکنولوژی روز دنیا همراه با آموزش و نحوه خرید

مهمترین مزایای ارتودنسی برای کودکان

بهبود تنفس (از مهمترین مزایای ارتودنسی برای برخی از کودکان)
ارتودنسی کودکان

یکی از مهمترین کارهایی که ارتودنسی میتواند برای افراد مخصوصا ( ارتودنسی کودکان) انجام دهد، بهبود تنفس است.

برخی از افراد بنا به دلایلی عادت دارند به جای بینی از دهان نفس بکشند که این وضعیت میتواند منجر به بروز مشکلاتی شود.

اگر مشکل پیش آمده ناشی از اختلالات ساختاری فک ها، کام و یا دندان ها باشد متخصصان ارتودنسی به راحتی میتوانند در برطرف شدن مشکلات به شما کمک کنند.

تنفس دهانی میتواند باعث بروز عوارضی مثل وقفه در خواب، خشکی دهان، بد بو شدن شود. علاوه بر این، تنفس دهانی میتواند در نحوه رشد فک و سایر استخوان های صورت تاثیر منفی بگذارد.

با تشخیص اولیه و به هنگام و همچنین درمان تنفس دهانی، علل و یا عوارض ناشی از آن میتوان در هزینه های احتمالی آینده صرفه جویی کرد و مانع از بروز مشکلات اساسی و بزرگتر شد.

مقایسه ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی فلزی
ارتودنسی نامرئی برای اصلاح بعضی از مشکلات پیچیده بایت یا نامرتبی‌های دندان مناسب نیست.

ارتودنسی فلزی (براکت و سیم فلزی قدیمی) برای درمان اختلال‌های پیچیده توصیه می‌شود. اگرچه ارتودنسی فلزی به اندازه اینویزیلاین زیبا نیست، اما بریس‌های فلزی امروزی کوچکتر، نامشخص‌تر و کارآمدتر هستند. این بریس‌های (Brace) براکت و سیمی جدیدتر اختلال‌ها را سریع‌تر از بریس‌های قدیمی درمان می‌کنند.

فقط متخصص ارتودنسی می‌تواند بهترین روش درمان را تعیین کند و روش‌های جایگزین مناسب را توصیه کند.
اگر ارتودنسی نامرئی مناسب نباشد، ارتودنسی فلزی برای اصلاح مشکلات زیر کارآمد خواهد بود:
_ به هم فشردگی یا فاصله دار بودن دندان‌ها در حالتی که فاصله یا همپوشانی دندان‌ها بیش از ۵ میلی لیتر باشد.
_ انحراف فک و اختلال‌های اسکلتی
_ ناهمخوانی‌ها و اختلاف‌های مربوط به ارتباط فک‌ها یا روی هم قرار گرفتن دندان‌ها (چگونگی روی هم قرار گرفتن مفاصل فکی بالا و پایین و عضله‌های فک)
_ چرخش شدید دندان‌ها
_ اپن بایت در جلو و عقب دهان
_ کج بودن شدید دندان‌ها
_ چند دندان غائب در فک بالا یا پایین​​​​​​​

قیمت سیم کشی دندان در سال ۹۹
قیمت سیم کشی در سال ۹۹ به نوع سیم کشی انجام شده بستگی دارد. هزینه سیم کشی دندان بالا از ۲ میلیون تومان شروع شده و سیم کشی ثابت دو فک که به سن بیمار وابسته ایت، از ۹ میلیون تومان شروع می‌شود. هزینه سیم کشی دندان نهفته نیز به ازای هر دندان حداقل ۳ میلیون تومان می باشد. بهتر است برای تعیین دقیق‌تر قیمت سیم کشی دندان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. قیمت همان‌طور که برایتان گفته شد، به عوامل متفاوتی بستگی دارد. از جمله عوامل اثرگذار می‌توان به نوع ارتودنسی مدنظرتان، فرم فعلی دندان‌ها اشاره نمود. در صورت تمایل به آگاهی بیشتر می توانید با مشاوران سپیدنت در ارتباط باشید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هزینه ارتودنسی در سال 99
اگر مي خواهید ارتودنسی انجام دهید باید بدانید که با قیمت های بسیار متفاوتی روبرو هستید ، این قیمت ها بستگی به محل انجام کار ( هر چه قسمت های بالای شهر تهران ، گران تر ) و تخصص و شهرت پزشک مربوطه دارد اما رنج آن

 

در ارزان ترین حالت ممکن :

ارتودنسی ثابت هر فک : 3 ميلیون تومان

ارتودنسی متحرک هر فک : 1.5 ميلیون تومان

 

و در گران ترین حالت :

ارتودنسی ثابت هر فک : 5 ميلیون تومان

ارتودنسی متحرک هر فک : 3 ميلیون تومان

چه کنیم تا هزینه ارتودنسی را کاهش دهیم؟
بیشتر متخصصان ارتودنسی دندان توصیه می کنند که اولین معاینه کودک در حدود 7 سالگی باشد. در صورت عدم نیاز به درمان مداخله ای زودهنگام، متخصص ارتودنسی باید بتواند تشخیص دهد که آیا فرزند شما در آینده به بریس نیاز دارد یا خیر.

درمان جامع ارتودنسی معمولاً از حدود 12 سالگی و زمانی که تمام دندانهای دائمی روییده اند، شروع می شود. این بدان معناست که شما حدود پنج سال وقت خواهید داشت تا هر هفته به اندازه کافی پول کنار بگذارید تا بتوانید کل صورتحساب ارتودنسی را تا زمان نیاز کودک به بریس، پرداخت کنید.

اگر بیمه دندانپزشکی دارید، با ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید. ممکن است بتوانید بیمه ارتودنسی تکمیلی را بخرید تا عمده هزینه را تأمین کنید. درصد هزینه ای که این بیمه ها پوشش می دهند، بر اساس سقف پرداخت سالانه می باشد، پس بهتر است بعد از مشاوره با متخصص ارتودنسی بررسی کنید که آیا نیاز به یافتن گزینه های اضافی برای تأمین مالی دارید یا خیر؟

همچنین در تمام مطب های ارتودنسی، تخفیف برای پرداخت به طور کامل ارائه می شود. برای افرادی که پول نقد پرداخت می کنند ، تخفیف قابل توجهی است (گاهی اوقات به اندازه 10٪ از کل هزینه ویا بیشتر).

از نظر ظاهری ، درمان ارتودنسی می تواند یک سرمایه گذاری گران قیمت باشد. با این حال ، هنگامی که تمام موارد درمان و زمان ایجاد این لبخند خارق العاده را در نظر می گیرید، واقعاً یک سرمایه گذاری عالی برای آینده شما یا آینده فرزندتان است!

فرق دندانپزشک و ارتودنتیست چه می باشد؟
دندانپزشک (به انگلیسی: Dentist) به فردی گفته می‌شود که تمامی مدارج عمومی مرتبط به دندانپزشکی را گذرانده است. متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست (به انگلیسی: Orthodontist) فردی است که مثل دندانپزشک، مدارج دندانپزشکی را کسب کرده؛ اما بعد از آن به صورت تخصصی، به رشته ارتودنسی گرایش پیدا کرده است. در کنار دندانپزشک و متخصص ارتودنسی، دندانپزشک زیبایی (به انگلیسی: Cosmetic Dentist) هم هست که به صورت تخصصی فعالیت‌های مربوط به زیبایی دندان و لثه مثل اصلاح طرح لبخند را انجام می‌دهد.

البته برخی هم به متخصصین ارتودنسی، متخصص دندانپزشک ارتودنسی می‌گویند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟
ارتودنسی نامرئی یکی از روش‌های پر کاربرد ارتودنسی است که با مراحل و تجهیزات مخصوص به خود به تشخیص ارتودنتیست برای درمان عوارض دندانی و فک انجام می‌شود. دستگاه‌ها و تجهیزات ارتودنسی نامرئی بر روی دندان بیمار دیده نمی‌شود به همین دلیل این روش به ارتودنسی نامرئی معروف شده است.

ارتودنسی نامرئی به دلیل پنهان بودن سیم و براکت‌های به کار رفته برای اعمال ارتودنسی بر روی دندان‌ها بیشتر در میان افراد بزرگسال طرفدار دارد. بیشتر متخصصان ارتودنسی این روش را برای کودکان به دلیل شکل گیری سریع دندان‌ها و طول درمان کوتاه برای ارتودنسی تجویز می‌کنند.

ارتودنسی نامرئی سه روش متفاوت وابسته به تجهیزات به کار رفته مانند ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با تجهیزات همرنگ با دندان و ارتودنسی با پلاک های شفاف تقسیم بندی می‌شوند.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی، ،
:: برچسب‌ها: هزینه ارتودنسی در سال 99, متخصص ارتودنسی, درمان ارتودنسی,
نويسنده : عابد